Wiadomo, że gadżet reklamowy jest zawsze dobrym pomysłem na wsparcie kampanii reklamowej. Nie mniej jednak duże znaczenie będzie miało przede wszystkim to, co zostanie przekształcone na gadżet reklamowy. W takiej kwestii najlepiej kierować się popularnością, a także nawiązaniem do działalności, jeśli jest to oczywiście możliwe. Co więcej, popularność i funkcjonalność produktów zamienionych na gadżety reklamowe również będzie miała znaczenie. Dlatego właśnie warto wybierać, chociażby słodycze, które bez wątpienia są popularne i funkcjonalne, a do tego każdy je lubi. Zanim jednak one staną się gadżetem reklamowym, to należy je do tego zadania odpowiednio przygotować.Przede wszystkim należy zacząć od ustalenia, jakie słodycze mają brać udział w kampanii reklamowej jako gadżety promocyjne. Tutaj na pewno dobrze sprawdzać się właśnie cukierki reklamowe, ponieważ spełniają wszystkie najważniejsze kryteria, jakie powinien mieć skuteczny gadżet reklamowy. Przede wszystkim cukierki są lubiane przez wszystkich, a więc nie powinno być najmniejszego problemu z tym, by wręczać je potencjalnym odbiorcą oferty reklamodawcy. Po drugie cukierki mają niewielkie rozmiary i są do jedzenia, a więc można powiedzieć, że takie produkty są poręczne i funkcjonalne. Poza tym mają też powierzchnię, którą można wykorzystać jako miejsca na reklamę.
Chociaż cukierki reklamowe są niewielkie, to jednak da się na nich umieścić nadruki reklamowe. Nie mniej jednak z tego właśnie powodu cały nadruk musi być odpowiednio rozplanowany, tak by gadżet reklamowy spełniał swoje podstawowe zadanie. Z powodu niewielkiej przestrzeni na nadruku na pewno nie znajdzie się wiele informacji, należy zatem wybrać te najważniejsze, które chce się klientom przekazać.
Dlatego właśnie cukierki reklamowe powinny mieć projekt, w którym uwzględniać się będzie rodzaj i kształt nadruku, a także wszystkich informacji, które będą na nim zawarte. Najczęściej w takim miejscu zamieszczane jest logo reklamodawcy. Chociaż można tam także nadrukować nazwę przedsiębiorstwa lub też jakiś element graficzny, który się z taką firmą bezpośrednio kojarzy klientom.